Cum si din ce materiale se fabrica machete moto si auto?
Cand vine vorba despre machete moto si machete auto, multi adulti isi amintesc cu drag de perioada copilariei. Machetele respective erau jucariile de zi cu zi ale adultilor de azi, dar ale copiilor din generatiilor incepand cu anii 1970, pana la inceputul anilor 2000.
Chiar si in zilele noastre se mai gasesc astfel de machete pe piata. Unii adulti le cumpara pentru ca doresc sa isi completeze colectiile de machete. Alti adulti le cumpara pentru a le darui cadou persoanelor pasionate de asemenea miniaturi.
Exista si categoria parintilor care le cumpara pentru a le arata copiilor, ce jucarii existau in timpul copilariei lor. Ei bine, despre aceste machete vom discuta in randurile de mai jos. Vom vedea ce materiale sunt folosite pentru a fabrica astfel de machete, dar si cum sunt facute ele.
Materiale utilizate pentru a fabrica machete moto si auto
Aceste machete sunt fabricate prin turnare sub presiune. Exista machete care pot fi fabricate din diverse metale sau aliaje.
Zincul este cel mai comun aliaj metalic utilizat in turnarea sub presiune. Pe langa rezistenta ridicata si rezistenta la coroziune buna, zincul ofera un finisaj bun al suprafetei. Toti producatorii de machete auto si machete moto folosesc acest material pentru a fabrica diverse astfel de jucarii.
Un alt material care poate fi folosit in procesul de fabricare al acestor jucarii este aluminiul. Utilizarea turnarii sub presiune a aluminiului ca procedura de prelucrare ofera mai multe avantaje.
Este un aliaj flexibil, iar machetele obtinute prin turnarea aluminiului sunt usoare. In plus, procedura de turnare sub presiune a aluminiului este si ecologica, deci ajuta mediul inconjurator.
Nu in ultimul rand amintim magneziul. Acest material poate fi folosit datorita caracteristicilor sale de rezistenta, pentru a fabrica machete moto si auto.
Procesul de fabricare
Cand vine vorba despre machete auto si machete moto turnate sub presiune, trebuie sa cunoasteti anumite detalii importante. Exista doua tipuri de procese de turnare sub presiune; si anume procesele de turnare sub presiune la cald si la rece.
Pe langa diferenta aparenta de temperatura, aceste doua procese difera si prin configurarea si presiunea de functionare. Am explicat fiecare proces in detaliu mai jos:
1. Turnare fierbinte
Turnarea sub presiune la cald este un alt nume pentru metoda de turnare sub presiune cu camera fierbinte, prin care se fabrica machete moto si auto.
Cuptoarele integrate in masinile cu gat de gasca utilizate in aceasta tehnica incalzesc metalul pana se topeste.
Un piston alimentat hidraulic foloseste duza si gatul de gasca pentru a impinge metalul topit din cuptor in camera matritei. Metalul topit este apoi mentinut in cavitatea matritei sub presiune pana cand se solidifica.
Exista un punct de topire intrinsec acestui tip de turnare sub presiune. Ca rezultat, functioneaza mai bine pentru metale cu puncte de topire mai mici.
Aluminiul este nepotrivit pentru acest proces din cauza punctului sau de topire ridicat de 1.220 de grade Fahrenheit (660 de grade Celsius). Pe de alta parte, zincul si magneziul sunt potrivite pentru acest proces datorita punctelor lor de topire relativ scazute.
2. Turnare la rece
In timpul acestei proceduri, se toarna metalul topit in mansonul cilindrului de injectie. Dupa turnare, un piston hidraulic impinge metalul topit in cavitatea matritei fara a incalzi mansonul. Aceasta tehnica foloseste o presiune cuprinsa intre 30 MPa si 150 MPa.
Metoda este cunoscuta sub denumirea de „turnare sub presiune cu camera rece”, deoarece caldura nu este utilizata. Aliajele de aluminiu cu puncte de topire ridicate functioneaza bine folosind aceasta metoda.
Componentele de turnare sub presiune auto produse prin turnarea sub presiune cu camera rece au o precizie dimensionala remarcabila. Datorita presiunii crescute, rezulta de asemenea, machete moto si auto cu rezistenta mai mare. Procedura este simplu de finalizat si costa mai putin de intretinut.